Učenici 3A, 3B, 3D razreda naše škole i nastavnici Ana Borbaš Bajivić i Antonio Risović sudjelovali su tijekom školske godine 2024/2025 u međunarodnom eTwinning projektu pod nazivom „Statistika i vjerojatnost našega zdravlja“. U projektu su sudjelovale Tehnička škola Virovitica, Srednja škola Marka Marulića Slatina, Gimnazija Antuna Vrančića Šibenik, Elektrotehnička i prometna škola Osijek, Strojarska i prometna škola Varaždin, Gimnazija Petra Preradovića Virovitica, Gimnazija Fran Galović Koprivnica, Srednja strukovna škola kralja Zvonimira Knin, SOU Ljupco Santov Kocani iz Sjeverne Makedonije, Prva tehnička škola Kragujevac iz Srbije. Projekt je osmišljen s ciljem povezivanja matematičkih znanja iz područja statistike i vjerojatnosti s temama zdravlja i zaštite okoliša, potičući učenike na kritičko razmišljanje, suradnju i primjenu digitalnih alata u stvarnom kontekstu.
Projektne aktivnosti započele su planiranjem i uspostavljanjem suradnje među školama partnerima. U uvodnoj fazi učenici i nastavnici su se međusobno upoznali, predstavili svoje škole i dogovorili raspodjelu zadataka. Prikupljene su suglasnosti za sudjelovanje, a provedena je i ulazna anketa o zdravlju i navikama učenika.
U glavnoj fazi projekta učenici su osmislili i proveli anketu o zdravlju i zdravim navikama. Prikupljene podatke analizirali su pomoću digitalnih alata kao što su Excel, GeoGebra, Desmos i Canva, čime su razvijali vještine obrade i vizualizacije podataka. Učenici su također izrađivali prijedloge za logo projekta, a pobjednički logo izabran je demokratskim putem. Na forumima unutar TwinSpace platforme raspravljali su o načinima očuvanja zdravlja i smanjenja ugljičnog otiska.
Jedna od aktivnosti bila je izrada digitalne knjige zadataka na temu vjerojatnosti u zdravlju, koju su osmislili učenici, a rješavali njihovi vršnjaci iz drugih škola. Kroz ovu suradnju učenici su ne samo proširili svoja znanja iz matematike, već su i razvijali komunikacijske i prezentacijske vještine.
Projekt je uključivao i niz edukativnih radionica. Održano je ukupno šest online sastanaka na kojima su učenici i nastavnici međusobno educirali jedni druge o korištenju digitalnih alata. Učenici su igrali kvizove, izrađivali infografike i sudjelovali u međunarodnim timovima u analizi emisije stakleničkih plinova te računali vjerojatnosti događaja vezanih uz zdravlje i okoliš.
Završna faza projekta uključivala je evaluaciju, izlaznu anketu, refleksiju o provedenim aktivnostima te diseminaciju rezultata. Svi radovi i rezultati objavljeni su na eTwinning TwinSpace platformi, a diseminacija se provodi putem web stranica škola i stručnih vijeća nastavnika.
Projekt je učenicima omogućio da na kreativan i suradnički način primijene znanja iz matematike i statistike u kontekstu koji je blizak njihovoj svakodnevici. Kroz međunarodnu suradnju razvijali su digitalne kompetencije, učili jedni od drugih i osvijestili važnost zdravih navika i brige za okoliš.