U knjižnici Strukovne škole Virovitica u petak 9. veljače 2018. održana je početna konferencija povodom početka provedbe projekta pod nazivom „Naučimo upravljati novcem kako bismo lakše upravljali budućnošću“.
Projekt se u 100-postotnom iznosu financira iz Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., otvorenog poziva na dostavu projektnih prijedloga „Unaprjeđenje pismenosti - temelj cjeloživotnog učenja“, prema Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava UP.03.2.2.03.0012.
Strukovna škola Virovitica prijavitelj je projekta, čija je ukupna vrijednost: 1.412.696,22 kn, a trajanje projekta je 24 mjeseca, počevši od 30. studenog 2017. godine
Partneri na projektu su osnivač srednjih škola Virovitičko-podravska županija i sedam srednjih škola VPŽ: Srednja škola Marka Marulića Slatina, Industrijsko obrtnička škola Slatina, Industrijsko-obrtnička škola Virovitica, Tehnička škola Virovitica, Srednja škola Stjepana Sulimanca iz Pitomače, Srednja škola „Stjepan Ivšić“ Orahovica i Gimnazija Petra Preradovića iz Virovitice.
Cilj projekta jest nizom projektnih aktivnosti, a posebno edukcijom, proširiti kompetencije ravnatelja, nastavnika i učenika iz financijske i digitalne pismenosti.
Svečanosti početne konferencije nazočili su i cijenjeni gosti, predstojnica Ureda državne uprave Virovitičko-podravske županije Sanja Bošnjak, pročelnica Odjela za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu Vesna Šerepac, direktor Županijske komore Virovitica HGK Milan Vanđura, tajnik Obrtničke komore Virovitičko-podravske županije Božidar Jeremić, predstavnice Razvojne agencije VIDRA te ravnatelji srednjih škola Darko Špoljarić, Jasminka Viljevac, Ivan Kućan, Vladimir Reider, Zorislav Milković, Mladen Graovac i Pavica Biondić-Ivanković. Prisutni su bili i nastavnici iz škola partnera projekta te učenici, nastavnici i zaposlenici Strukovne škole Virovitica.
Ravnateljica škole domaćina - Strukovne škole Virovitica pozdravila je okupljene zahvalivši predstavnicima Županije kao idejnim začetnicima projekta koji će novim znanjima i kurikulima povezati sve srednje škole u Županiji.
O ciljevima i tijeku projekta govorile su nastavnice iz Strukovne škole. Gordana Kovač, u ime stručnog vijeća ekonomista, govorila je o projektnoj ideji koja je nastala na temelju rezultata PISA projekta, koji govori da su naši učenici ispod prosjeka u znanju iz financijske pismenosti. A da je situacija alarmantna, dokazuju i druga istraživanja koja su proteklih godina provodili Hrvatska narodna banka i Hanfa te Eurostudent. Analizirajući podatke PISA 2012 – grafikon distribucije rezultata procjene postignuća u FP po školskom programu pokazuje da su najlošije rezultate postigli učenici u obrtničkim i industrijskim zanimanjima (razina znanja 1 kod čak 39,5% učenika), dok je u gimnazijskim programima razina znanja 4-5 kod 68% učenika). Ti podaci govore da kod edukacije o financijskoj pismenosti naglasak treba staviti na učenike sa slabijim školskim uspjehom i s nižim socio-ekonomskim statusom.
Ciljane skupine u projektu „Naučimo upravljati novcem kako bismo lakše upravljali budućnošću“ jesu 24 odgojno-obrazovna djelatnika (8 ravnatelja i 16 nastavnika) iz srednjih škola VPŽ kojima je Županija osnivač) i 160 učenika srednjih škola (po 20 učenika iz svake škole, uključujući i učenike s teškoćama u razvoju)
Nastavnici će ovom edukacijom podići razinu svojih kompetencija, primijeniti inovativne pristupe u poučavanju, razviti i uvesti nove kurikule – fakultativni predmeti iz financijske i digitalne pismenosti. Bit će osposobljeni novostečena znanja prenositi generacijama učenika koji nam dolaze. Učenici će nakon edukacija iz financijske pismenosti postati odgovorniji potrošači, posvijestiti važnost štednje, shvatiti da je upravljanje novcem cjeloživotni proces koji se neprestano nadograđuje, upoznati financijske proizvode iz svog okruženja i biti sposobni koristiti ih u budućnosti.
Nastavnica Ana Borbaš-Bajivić, u ime stručnog vijeće matematike i informatike, govorila je o sadržaju edukacija koje su planirane u okviru digitalne pismenosti. Nastavnici će moći izrađivati online kvizove, ankete i provjere znanja. Naučit će stvoriti virtualne učionice te koristiti društvene mreže kao pomoć u nastavnom procesu, moći će osmisliti i realizirati projektno učenje u digitalnom okruženju. Učenici će biti osposobljeni izraditi online kvizove, križaljke, ankete i provjere znanja, izrađivati multimedijalne sadržaje, kritički promišljati o sigurnosti na internetu i digitalnim tragovima koje ostavljaju.
Nakon predstavljanja projekta ravnatelji srednjih škola predstavili su svoje škole. Govorili su o prošlim i projektima u kojima danas sudjeluju. Moglo se lako zaključiti da su svi prilično aktivni u provedbi različitih projekata koji vode unaprjeđenju škole i školstva, a također su spremni na suradnju sa školama u Republici Hrvatskog i izvan nje.
Kao partner na projektu i kao predstavnica Virovitičko-podravske županije pročelnica gospođa Šerepac naglasila je važnost suradnje među školama i navela niz projekata u kojima škole VPŽ već surađuju.
Vjerujemo kako će i ovaj projekt donijeti brojne pozitivne promjene, kako u našoj školi, tako i u radu naših partnera na projektu. a u svrhu dugoročnog stjecanja znanja i vještina za život, zapošljavanje, te sigurniju budućnost.
Gordana Kovač
Snimci: Fabijan Kovačević, 3.c
Školska godina 2023/2024
Kalendar i vremenik provedbe ispita državne mature - drugi rok
Ispitni katalozi za državnu maturu
Potvrde o položenim ispitima drugoga roka državne mature se preuzimaju kod ispitnog koordinatora u petak, 20. 9. 2024. godine u 10:00 sati.
ponedjeljak | ne radimo |
utorak | 10:00 - 15:00 |
srijeda | 10:00 - 15:00 |
četvrtak | 10:00 - 15:00 |
petak | 10:00 - 15:00 |
subota | ne radimo |
nedjelja i blagdani | ne radimo |